dinsdag 4 maart 2014

Welkom bij de ChipChins

Blaf blaf... 
Hoooi, ik ben Lucky, één van de chinchilla-inwoners uit Assen. Ik ben negen maanden oud en ik ben afgelopen september samen met mijn hokgenootje Sammy uit Friesland opgehaald om bij Daniëlle te komen wonen. Daniëlle zorgt voor ons en geeft ons aandacht.
Omdat zij zo weg was van ons is ze zich gaan verdiepen in de informatie over chinchilla's en besloot er meer te gaan houden. 

Daarom is er begin februari dit jaar een jong meisje bij gekomen; Molly, en we noemen haar 'Mo'. Omdat chinchilla's snel vereenzamen en ongelukkig worden als ze alleen zijn ( en wij mannetjes niet bij een vrouwtje mogen :(  ) moest er een vriendinnetje voor Mo komen. Daarom is Misty erbij gekomen, zij is nu bijna drie maandjes oud. 

Het chinchilla-virus begon te heersen in huize Janssen, dus hebben Daniëlle en haar vader besloten een mooi koppeltje van een hobbyfokker te kopen. Een zogeheten Blue Diamond (Cielo) en een Beige Violet (Cana) van allebei vijf jaar oud. Cana is hoogzwanger en we verwachten ZEER binnenkort een nestje. 

Ik, Lucky, de eerste chinchilla van Daniëlle, én Daniëlle zelf, zullen jullie op de hoogte houden over alles wat er met ons (de chins) gebeurd. 

Eerst zal ik alle chinchilla's nog eventjes beter voorstellen:


Lucky
Geboren: in juli 2013
Kleurslag: Brown Ebony White

Sammy
Geboren: Juni 2013
Kleurslag: Brown Ebony

Molly 'Mo' 
Geboren: september 2013
Kleurslag: Standaard

Misty
Geboren: November 2013
Kleurslag: Wit Ebony (Duits Violet Drager)

Cielo & Cana
Geboren: april en mei 2009
Kleurslagen: (van links naar rechts) Blue Diamond & Beige Violet


Tot ons volgende bericht! :) 

Groetjes, 
Lucky & Daniëlle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten