dinsdag 1 april 2014

Een berichtje van Lucky

Lucky: Hoi, hoi..! Het is alweer een tijdje geleden, maar daar ben ik weer :) 

Een klein tijdje geleden heeft mijn vriendje Sammy mij flink te grazen genomen, waardoor ik allemaal wondjes en kale plekken heb opgelopen. Gelukkig begint alles goed te genezen. Alleen de kale plekken zullen nog wel een tijd nodig hebben om te herstellen, snik snik...
Taro weegt 85 gram
Ondanks dat ik alleen in een hok zit, kan ik mijn andere chinchilla-vriendjes nog wel zien, dus echt eenzaam ben ik niet. En ik mag elke avond lekker rondhuppelen buiten mijn hok :)
Omdat wij, nu precies twee weken geleden, er twee kleine bewonertjes bij hebben gekregen, zal ik jullie vertellen hoe het met hen gaat.

Vanuit mijn eigen hok kan ik de tweeling van Cana en Cielo niet zien. Maar elke avond, terwijl ik rond huppel, wordt de tweeling eruit gehaald door DaniĆ«lle en kan ik ze van een afstandje bewonderen; ze groeien hard! DaniĆ«lle weegt ze regelmatig, zo ook vandaag. Terwijl ze de gewichtjes opschreef in het schriftje, trok ik even aan het puntje ervan, zodat ik mee kon kijken wat ze wogen: Nora weegt nu 95 gram en Taro 85 :) 

Nora smikkelt samen met haar papa van het hooi. 
Het zijn echte kleine opdondertjes en ik hoorde dat ze ook al steeds meer mee smikkelen van het hooi, de pellets en zelfs proberen bij het drinkflesje te komen. Ze zijn nieuwsgierig en komen zelfs al uit hunzelf naar hun baasje toe om eruit gehaald te worden. Nog eventjes en dan zal Nora alvast te koop worden aangeboden; opzoek naar een nieuw baasje die haar alvast kan reserveren en ook al een lief vriendinnetje voor Nora heeft. 






Mijn baasje heeft een filmpje gemaakt waarin te zien is dat Nora hooi zit te eten. Helaas is de opnamekwaliteit niet al te best... 



..Lieve knuff,
Lucky

Geen opmerkingen:

Een reactie posten